تنظیمات استایل سایت

انتخاب نوع نمایش

  • Full
  • Boxed

انتخاب رنگ

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

همه چیز درباره انگشت های چکشی

در حالتی که انگشتان پا  در جهت پایین خم شوند و حالت مستقیم و عادی خود را نداشته باشند شخص دچار انگشت های چکشی شده است.

به طور معمول این عارضه به علت پوشیدن کفش های تنگ و یا کفش های پاشنه بلند و نوک تیز می باشد.

البته دلایل مادر زادی و موارد دیگری نیز در این عارضه دخیل هستند که در ادامه به توضیح بیشتری درباره دلایل ایجاد آن و روش های درمان آن می پردازیم.

 دلایل تشکیل انگشت چکشی

از عواملی که ممکن است منجر به تغییر شکل مفصل میانی انگشت شود مواردی را نام می بریم.

استفاده از کفش های غیر استاندارد و نا مناسب از جمله کفش پاشنه بلند و یا کفش های تنگ

فشار بر اثر انحراف انگشت شست به سمت داخل

آسیب های نخاعی یا آسیب های اعصاب محیطی

آسیب رسیدن به پا بر اثر ضربه

انحنای بیش از اندازه کف پا

آرتروز

سابقه خانوادگی و یا ژنتیکی

عوارضی مثل میخچه، پینه و غیره که ‌موجب سخت شدن لایه های پوست می شود.

لازم به توضیح است که کفش مناسب و علاوه بر موارد گفته شده احتمال ایجاد تاول و میخچه و انحراف شست را در افراد افزایش می دهد.

نشانه انگشت های  چکشی

از عوارض انگشت چکشی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

ایجاد مزاحت در زمان های راه رفتن

همچنین در هنگام حرکت کردن انگشتان موجب ایجاد درد در ناحیه آسیب دیده می شود.

از علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

لازم به توضیح است که علائم انگشت چکشی هم مدل خفیف دارد و هم می تواند شدید باشد.

از این علائم می توان به ایجاد اختلال در راه رفتن اشاره نمود.

همچنین شکل ظاهری انگشتان تغییر می کند و شبیه پنجه های پرنده می شود.

از عوارض دیگر آن ناتوانی در خم کردن و تکان دادن انگشت آسیب دیده می باشد.

پزشک معالج با بررسی و معاینه کردن انگشتان می تواند این عارضه را تشخیص دهد.

در صورت آسیب دیدن رباط ها و استخوان ها نیاز به تصویربرداری برای بررسی های دقیق تر می باشد.

 روش درمان انگشت های چکشی

هدف از روش های درمانی این عارضه صاف نمودن مجدد انگشتان پا و برگشتن انعطاف پذیری تاندون ها و رباط ها می باشد.

در این قسمت برخی از این روش ها را نام می بریم.

به کمک آتل های  مخصوص انگشت را صاف کرده تا رباط ها کشیده شوند.

می توان از بندهای طبی مخصوص و همچنین پد برای کم کردن درد یا مزاحمت های انگشت چکشی استفاده کرد.

انجام ورزش های مخصوص برای کم کردن تنش رباط ها توسط فیزیوتراپیست.

در بخش بعدی به برخی از ورزش هایی که درد شما را تسکین می دهد و انگشتان چکشی را بهبود می بخشد را نام می بریم.

  • کرانچ انگشتهای پا
  • وارد نمودن ضربه با انگشت ها
  • کشیدن انگشت ها توسط دست
  • وارد کردن فشار و انگشتان پا
  • حلقه کردن انگشت های پا

 روش های پیشگیری از ابتلا به این عارضه

اولین و اساسی ترین روش برای جلوگیری از ایجاد انگشتان چکشی پوشیدن کفش های مناسب می باشد.

چرا که در این حالت انگشتان شما فضای و کافی و مناسب برای حرکت کردن و قرار گرفتن در موقعیت مناسب را دارند.

از امروز سعی کنید در هنگام خرید کفش تمامی استانداردها را رعایت کرده و کفشی مناسب و اندازه پای خود را تهیه کنید به طوری که طول و عرض های تان در آن به راحتی و بازار قرار گیرد.

همچنین در صورتی که قصد پوشیدن کفش پاشنه دار را دارید توجه کنید که حداکثر ۵ سال باشد چراکه بیشتر از این میزان به پای شما آسیب می رساند.

استفاده دائمی از کفش های پاشنه بلند موجب افزایش فشار بر روی انگشتان پا و در نتیجه تغییر شکل آن ها می‌ شود.

ضمن این که کفش ها ممکن است  موجب تشکیل میخچه و یا انحنای بیش از حد پا شود.

به طور معمول درمان انگشت چکشی به راحتی و بدون عوارض جانبی می باشد.

توصیه می شود هر چه سریعتر اقدام به درمان این بیماری کنید چرا که  تاخیر انداختن در درمان به دلیل این که انگشتان دیگر  نیز  تحت فشار انگشت آسیب دیده هستند باعث تغییر حالت سایر انگشتان نیز می ‌شود.

از این رو توصیه می شود به محض متوجه شدن بیماری اقدام به درمان آن نمایید.

 

دسته بندی : دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *