تنظیمات استایل سایت

انتخاب نوع نمایش

  • Full
  • Boxed

انتخاب رنگ

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

شکستگی مچ پا و هر آنچه باید بدانید!

شکستگی مچ پا

شکستگی مچ پا یک آسیب جدی است که معمولاً به مرور زمان و در نتیجه نیروی ضربه‌ای یا فشار به مچ پا رخ می‌دهد. این ممکن است در اثر حوادث ورزشی، سقوط، تصادفات رانندگی یا سایر عوامل صورت بگیرد. شکستگی مچ پا ممکن است شامل یک یا چند استخوان مچ پا باشد.

آناتومی مفصل مچ پا

مفصل مچ پا از س استخوان اصلی درشت نی، نازک نی و تالوس تشکیل می‌شود. رباط‌ها استخوان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند و موجب ثبات مفصل مچ پا می‌شوند. رباط دلتوئید در قسمت داخلی مچ پا قرار دارد و بیشترین میزان ثبات را برای مچ پا فراهم می‌کند. این رباط و دیگر رباط‌های مچ پا اگر هنگام شستگی مچ پا دچار پارگی و آسیب دیدگی شوند، مچ پا به طور کلی ناپایدار خواهد شد. در مفصل مچ پا نیز مانند دیگر مفصل‌های بدن، دو یا چند استخوان در حال حرکت هستند و میان آن‌ها یک بالشتک به نام غضروف وجود دارد که از ساییده شدن استخوان‌ها هنگام برخورد با یکدیگر جلوگیری می‌کند. زمانی که این لایه غضروفی نازک می‌شود یا آسیب می‌بیند، احتمال ایجاد التهاب در مفصل و آرتریت افزایش می‌یابد.

شکستگی مچ پا چیست؟

شکستگی مچ پا

شکستگی مچ پا به وقوع پیوستن یک شکستگی در استخوان‌های مچ پا می‌باشد. بیشترین شکستگی‌های مچ پا در ناحیه استخوان‌های آناتومیکی که به شکل حروف L در داخل پا قرار دارند، به وقوع می‌پیوندند. شکستگی مچ پا معمولاً ناشی از آسیب، ضربه، یا فشار زیاد روی استخوان‌های مچ پا است. عوامل دیگری مانند فعالیت‌های ورزشی شدید، افتادن از ارتفاع، یا چرخش نادرست پا نیز ممکن است منجر به شکستگی مچ پا شوند.

علائم شکستگی مچ پا

علائم شکستگی مچ پا

علائم شکستگی مچ پا می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. درد: شکستگی مچ پا ممکن است درد شدیدی در منطقه مچ پا ایجاد کند. این درد معمولاً تشدید می‌شود هنگام حرکت، بارگذاری و استفاده از مچ پا.
  2. تورم و ورم: شکستگی مچ پا می‌تواند به تورم و ورم در اطراف استخوان‌ها، مثل استخوان‌های قدم منجر شود. این علائم معمولاً در ساعت‌های اولیه بعد از شکستگی ظاهر می‌شوند.
  3. بروز کبودی: شکستگی مچ پا ممکن است با ظاهر شدن کبودی در ناحیه مچ پا همراه باشد. این کبودی معمولاً ناشی از خونریزی درونی است.
  4. افزایش حساسیت: ممکن است مچ پا در پاسخ به لمس یا فشار حساسیت بیشتری نشان دهد.
  5. محدودیت حرکت: شکستگی مچ پا می‌تواند منجر به محدودیت حرکت در پا شود، به خصوص در موارد شکستگی‌های شدید.

علت شکستگی استرسی در مچ پا چیست؟

شکستگی استرسی معمولا مدتی پس از شروع یک فعالیت جدید مانند پیاد روی، دویدن یا ورزش‌های صحرایی که در آن‌ها پا تحت تاثیر بسیار زیادی قرار می‌گیرد، ایجاد می‌شود. این عارضه همچنین می‌تواند در یک فرد فعال که سرعت فعالیت خود را افزایش می‌دهد نیز ایجاد شود. شکستگی‌های استرسی ممکن است در هریک از سه استخوان تشکیل دهنده مچ پا ایجاد شود و در استخوان ناویکولار که جدا از مچ پا و زیر تالوس قرار دارد نیز بسیار شایع است.

بررسی اجمالی

مچ پای شکسته

شکستگی مچ پا یکی از شایع‌ترین دلایل درد در قسمت مچ پا است. شکستگی مچ پا زمانی اتفاق می‌افتد که یک یا چند استخوان در مفصل مچ پا می‌شکنند.

مفصل مچ پا از استخوان درشت نی، نازک نی و تالوس تشکیل شده است. درشت نی شما استخوان بزرگ ساق پای شما است و گاهی اوقات به آن استخوان ساق پا نیز گفته می‌شود. نازک نی شما یک استخوان کوچک‌تر و نازک‌تر در ساق پای شما است. انتهای پایینی نازک نی و درشت نی به هم می‌رسند و در مقابل تالوس شما قرار می‌گیرند. تالوس شما رابط اصلی بین پا و پای شما است.

یک یا چند استخوان مفصل مچ پای شما می‌تواند همزمان شکسته شود. هرچه استخوان های بیشتری شکسته شود، آسیب جدی تر است. شکستگی‌های جدی نیاز به جراحی مچ پا دارند. بهبودی کامل از شکستگی مچ پا ممکن است چند هفته تا دو سال طول بکشد.

آیا می توانم روی مچ پا شکسته راه بروم؟

آیا می توانم روی مچ پا شکسته راه بروم؟

پیشنهاد نمی‌شود که با مچ پا شکسته راه بروید، زیرا می‌تواند باعث آسیب بیشتر و تأخیر در فرآیند بهبودی شود. راه رفتن با مچ پا شکسته می‌تواند درد شدیدی را ایجاد کند. بهتر است به زودی به پزشک مراجعه کنید اگر مشکوک به شکستگی مچ پا هستید. در این مدت می‌توانید از عصاهای کمکی یا صندلی چرخدار استفاده کنید تا حرکت کنید و از قرار دادن وزن بر روی مچ پایی که درد می کند خودداری کنید.

راه رفتن روی مچ پا شکسته سخت و دردناک خواهد بود. علاوه بر آن، راه رفتن روی مچ پا شکسته می‌تواند به تاندون‌ها و رباط‌های حمایت کننده مچ پا آسیب برساند.

دلایل شکستگی مچ پا

معمولاً صدمات مچ پا در حین فعالیت‌های ورزشی، سقوط از ارتفاع یا تصادف رخ می‌دهد. علاوه بر شکستگی استخوان، مچ ممکن است پیچ خورده یا رگ به رگ شود؛ این به معنای کشیدگی یا پارگی رباط‌هاست.

  • تصادفات رانندگی
  • به کار گرفتن بیش از حد استخوان اصلی
  • راه رفتن اشتباه که ممکن است دچار پیچ خوردن پا شود
  • پرت شدن از ارتفاع
  • چرخاندن و خم کردن بیش از حد مچ پا

انواع

شکستگی مچ پا یک آسیب شایع است که می‌تواند در افرادی از هر سنی رخ دهد. چندین نوع شکستگی مچ پا وجود دارد، از جمله:

شکستگی قوزک خارجی پا: این نوع شکستگی مچ پا شایع‌ترین نوع آن است که شامل شکستگی استخوان فیبولا در سمت بیرونی مچ پا می‌باشد.

شکستگی قوزک داخلی پا: این نوع شکستگی شامل شکستگی استخوان تیبیا در سمت درونی مچ پا می‌باشد.

شکستگی دو قوزكی: این نوع شکستگی شامل شکستگی هر دو استخوان فیبولا و تیبیا می‌باشد.

شکستگی سه قوزکی: این نوع شکستگی شامل شکستگی استخوان فیبولا، تیبیا و مالئولوس پستانی است که یک برآمد کوچک استخوانی در پشت تیبیا می‌باشد.

شکستگی مارپیچی: این نوع شکستگی مچ پا کمی نادر است و شامل شکستگی استخوان فیبولا نزدیک مفصل زانو در بخش بالایی آن و همچنین ممکن است با پارگی سیندزموزیس دیستال تیبیوفیبولار، که لیگامانی است که استخوان تیبیا و فیبولا را به هم وصل می‌کند، همراه باشد.

معمول‌ترین نوع شکستگی مچ پا زمانی رخ می‌دهد که پا به سمت داخل و مچ به سمت بیرون بچرخد. اگر شکستگی شدید نباشد، قطعات استخوان همچنان در وضعیت مکانی خود باقی می‌مانند. در هر کدام از انواع شکستگی ممکن است بیش از یک استخوان بشکند. در یک شکستگی تغییر موضع قطعات استخوان از وضعیت مکانی خود خارج می‌شوند.

درمان شکستگی مچ پا

برای درمان یک شکستگی خفیف مچ پا ممکن است درمانگر پا را داخل یک چکمه قرار دهد تا از حرکت مچ پا جلوگیری کند که استخوان‌ها همزمان بهبود یابند. شکستگی‌های شدید و ترکیبی با چندین استخوان شکسته و رباط‌های پاره شده احتمال نیاز به جراحی دارند.

  • فیزیوتراپی
  • مراقبت
  • ورزش و تمرینات مخصوص
  • استفاده از دارو
  • جراحی: معمول‌ترین فرایند جراحی برای درمان یک شکستگی شدید مچ پا “احیای باز با درمان داخلی” نام دارد. ابتدا جراح در محل شکستگی مچ پا یک شکاف ایجاد می‌کند. جراح مچ پا را باز می‌کند تا قطعات استخوان‌ها را ببیند و سپس آن‌ها را در حالت طبیعی خود قرار می‌دهد. یک صفحه و چند پیچ برای نگه داشتن استخوان‌ها استفاده می‌شود. چند پیچ دیگر ممکن است از شکاف دیگری نصب شوند تا باقی قطعات شکسته را در جای خود نگه دارند. اگر رباط‌هایی که تیبیا و فیبولا را در کنار هم نگه می‌دارند به شدت آسیب دیده باشند، جراح یک پیچ را در داخل هر دو استخوان نصب می‌کند یا نوعی بخیه فلزی ممکن است برای نگه داشتن هر دو استخوان استفاده شود. هر کدام از این وسایل کمک می‌کند که استخوان‌ها در جای نرمال خود نگه داشته شوند تا زمانی که رباط‌ها ترمیم شوند. در پایان فرایند جراح همه شکاف‌ها را بسته و بخیه می‌کند.
  • کمک گرفتن از یخ
  • جا انداختن استخوان

نحوه تشخیص

نحوه تشخیص شکستگی مچ پا

معاینه توسط فیزیوتراپیست

تشخیص شکستگی مچ پا نیازمند معاینه توسط پزشک یا متخصص فیزیوتراپیست است. اما فیزیوتراپیست می‌تواند با انجام معاینه‌ای اولیه، بررسی علائم و نشانه‌های شکستگی مچ پا را آغاز کند. برای مثال، فیزیوتراپیست می‌تواند با بررسی میله پا، محل شکستگی، وضعیت پوست و نوع درد، به دنبال نشانه‌های شکستگی مچ پا باشد.

کمک گرفتن از اشعه ایکس

شکستگی مچ پا معمولاً با اجرای مجموعه‌ای از تست‌ها و معاینات پزشکی تشخیص داده می‌شود. اشعه ایکس نیز یکی از ابزارهای مهم در تشخیص شکستگی‌ها است.

اشعه‌ی ایکس یکی از روش‌های تشخیصی مهم برای شناسایی شکستگی است. با استفاده از این روش، پزشک می‌تواند تصاویر دقیقی از استخوان‌های مچ پا و ناحیه‌ی شکستگی دریافت کند و با بررسی آن‌ها، شکستگی را تشخیص دهد.

ام آر آی

تشخیص شکستگی مچ پا با استفاده از ام آر آی نیز امکان‌پذیر است. با این روش، تصاویر دقیقی از استخوان‌ها و بافت‌های نرم مانند عضلات و رباط‌های مچ پا به دست می‌آید. این روش به پزشک کمک می‌کند که به دقت بیشتری شکستگی را تشخیص دهد و میزان خطرات مرتبط با شکستگی را برای بیمار بررسی کند.

سی تی اسکن

سی تی اسکن نیز یکی دیگر از روش‌های تشخیصی برای شناسایی شکستگی مچ پا است. با استفاده از این روش، تصاویر دقیقی از استخوان‌های مچ پا و بافت‌های نرم مانند عضلات و رباط‌های مچ پا به دست می‌آید. این روش به پزشک کمک می‌کند که به دقت بیشتری شکستگی را تشخیص دهد و میزان خطرات مرتبط با شکستگی را برای بیمار بررسی کند.

آزمایش فشار

آزمایش فشار یا آزمایش تورنیکوا در تشخیص شکستگی مچ پا کاربردی ندارد. این آزمایش برای تشخیص شکستگی استفاده نمی‌شود، بلکه برای بررسی فعالیت عضلات و عملکرد عصبی عضلات استفاده می‌شود. در صورت شکستگی مچ پا، برای تشخیص وضعیت شکستگی باید از روش‌های تصویربرداری مانند اشعه ایکس، ام آر آی و سی تی اسکن استفاده کرد.

بیمار درمان شده دچار شکستگی مچ پا

آقای 17 ساله بودند که به دنبال بریدگی قدیمی قوزک داخلی مچ پا دچار صدمه قدیمی تاندون و رباط شده بودند که 4 ماه پس از جراحی بدون هیچ انحرافی به راحتی شروع به راه رفتن کردند.
عمل بازسازی رباط مچ پا در خانم 32 ساله
عمل موفقیت آمیز بازسازی رباط‌های مچ پا در خانم 32 ساله – در این عمل جراحی مهم ترین عناصر پایدارکننده مفصل مچ پا، یعنی لیگامان های دلتوئید و سین دسموز توسط تاندونی که از زانوی بیمار برداشته شد تحت بازسازی کامل قرار گرفتند.

چگونه بفهمم که مچ پایم شکسته است؟

شکستگی مچ پا معمولا خود را با علائمی نشان می‌دهد که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • درد، کبودی، حساسیت به لمس و تورم در مچ پا
  • عدم توانایی در حرکت دادن مچ پا
  • عدم توانایی در اعمال فشار یا وزن بر روی مچ پای آسیب دیده
  • شنیدن صدای ترک خوردگی در هنگام آسیب دیدگی
  • بدشکلی شدید مچ پا
  • دیده شدن قسمت‌هایی از استخوان شکسته از طریق پوست باز شده

چه زمانی برای شکستگی مچ پا باید به متخصص پا مراجعه کرد؟

در صورت تجربه هریک از موارد زیر حتما با پزشک متخصص تماس بگیرید و به دنبال کمک اضطراری باشید:

  • مچ پای شما زخم شده است و توانایی راه رفتن یا جابجایی ندارید.
  • در مچ پا درد و حساسیت شدیدی را احساس می‌کنید.
  • مچ پا به طور آشکار دچار تغییر شکل، کبودی یا تورم شده است.
  • استخوانی را مشاهده می‌کنید که از مچ پا خارج شده است.

علاوه بر این، اگر علائم خفیف‌تری دارید که با گذشت 2 الی 3 روز و استفاده از روش‌های درمان خانگی بهبود نمی‌یابد، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

عوارض بعد از شکستگی مچ پا چیست؟

بسیاری از بیمارانی که دچار شکستگی مچ پا شده‌اند حتی پس از بهبود شکستگی نیز ممکن است چندین ماه دچار سفتی و تورم در مچ پای خود باشند. برای جلوگیری از سفتی مچ پا و بهبود حرکت آن می‌توان اقدامات توانبخشی انجام داد و برای کاهش تورم نیز لازم است بیمار پای خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهد. از جمله دیگر عوارض شکستگی مچ پا می‌توان به جوش خوردگی نادرست استخوان‌ها و عدم جوش خودگی آن‌ها اشاره کرد. برخی از عوارض نیز مختص عمل جراحی است و پس از انجام آن ایجاد می‌شود. از جمله عوارض جراحی شکستگی مچ پا می‌تون به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت زخم
  • خونریزی محل جراحی
  • آسیب دیدگی عروق خونی، اعصاب و تاندون ها
  • و مشکلات مربوط به صفحات یا پیچ‌های استفاده شده برای ترمیم و ثبات مچ پا
  • آرتروز

مدت زمان بهبودی پس از شکستگی مچ پا چقدر است؟

اکثر افراد پس از وقوع آسیب در عرض 3 الی 4 ماه می‌توانند به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. اگر مچ پای راست شما آسیب دیده است، احتمالا پس از گذشت 9 الی 12 هفته می‌توانید رانندگی کنید. بهبودی کامل برخی از شکستگی‌های مچ پا گاهی تا 2 سال طول می‌کشد و ورزشکاران برای بازگشت به ورزش باید مدت زمان بیشتری استراحت کنند.

پس از درمان شکستگی مچ پا چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

پس از درمان شکستگی مچ پا، مهم است که نکات زیر را در نظر داشته باشید تا بهبود و بازگشت به فعالیت‌های روزانه و ورزشی به بهترین شکل انجام شود:

  1. پیروی از دستورات پزشک: نخستین و مهمترین مرحله، پیروی از دستورات و توصیه‌های پزشکتان است. اگر دکتر بابک اتوکش تجویز کرده است که چگونه باید مچ پا را نگه دارید، این دستورات را رعایت کنید.
  2. استراحت و تخت خوابی: در ابتدا بعد از درمان، ممکن است به شما توصیه شود که مچ پا را استراحت دهید و از تخت خوابی استفاده کنید تا به مچ پا فرصتی برای بهبود بدهید.
  3. استفاده از پانسمان یا مهارت‌های مکمل: ممکن است پزشک شما پانسمان یا مهارت‌های مکمل مثل اسپلینت یا بندهای پلاستیکی برای حفاظت از مچ پا تجویز کند. از این ابزارها برای حفاظت از منطقه مصدوم استفاده کنید.
  4. فیزیوتراپی: برنامه‌های فیزیوتراپی باعث تقویت عضلات اطراف مچ پا و افزایش انعطاف‌پذیری می‌شوند. پزشک یا فیزیوتراپیست می‌توانند برنامه مناسب برای شما تدوین کنند.
  5. تمرینات توانبخشی: با توجه به توصیه‌های پزشک یا فیزیوتراپیست، تمرینات توانبخشی را انجام دهید. این تمرینات بهبود رشد استقامت، انعطاف و تعادل مچ پا را تسریع می‌کنند.
  6. تغذیه مناسب: تغذیه سالم و مناسب می‌تواند در بهبود سریع‌تر شکستگی مچ پا کمک کند. مطمئن شوید که از مواد غذایی حاوی کلسیم، ویتامین D و دیگر مواد مغذی که برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند، بهره‌برداری می‌کنید.
  7. توجه به تغییرات و علائم نامطلوب: هر تغییر ناخواسته در وضعیت مچ پا، احتمالاً باید به پزشک اطلاع داده شود. علائم نامطلوب مانند درد شدید، تورم شدید، احساس گرمایی یا قرمزی مشکوک در منطقه مصدوم نیازمند ارزیابی توسط پزشک هستند.
  8. بازگشت به فعالیت‌های روزانه و ورزشی با دقت: پس از بهبود کامل، تدریجاً به فعالیت‌های روزانه و ورزشی خود بازگردید. این را با توجه به توصیه‌های پزشک و فیزیوتراپیست انجام دهید.

در کل، برای بهبود کامل و بازگشت به وضعیت عادی پس از شکستگی مچ پا، مهم است که به دقت دستورات پزشک و متخصصین درمانی را دنبال کرده و هیچگاه عجله نکنید تا از مراحل توانبخشی صحیح و کامل بهره‌برداری کنید.

4.8/5 - (17 امتیاز)
دسته بندی : مقالات ارتوپدی

29 thoughts on “شکستگی مچ پا و هر آنچه باید بدانید!”

  1. سلام جناب دکتر اتوکش
    قسمت بند دو قوزک پای راست من (بخش داخلی و بخش خارجی) شکسته. رفتم به دکتر مراجعه کردم وقتی عکس سیتی اسکن رو دید گفت جا به جایی صورت نگرفته و نیازی به انجام عمل نیست. سوالی دارم اینکه پس از گذشتن دوره نقاهت باید فیزیوتراپی انجام بدم؟ یا نیازی نیست؟

    1. سلام داداش منم یه همچین مشکلی داشتم ولی قوزک پای چپم بود ولی چون خورد شده بود مجبور به عمل تو قسمت قوزک پا شدم. شما یه نشون بده حالا

  2. سلام آقای دکتر
    من 4 روز پیش پام پیچ خورده و فکر می کنم که دچار شکستگی مچ پا شدم چون نمی تونم به خوبی پام رو حرکت بدم. همچنین در قسمت مچ پا نیز دردی دارم که و اون منطقه رو لمس می کنم. الان چی دستور میدید؟ باید چیکار کنم؟

    1. آقا منم شکستگی مچ پا رو فک میکردم نشکسته با روغن مالی ادامه دادم ولی بعدا متوجه شدم شکسته بردم پیش همین دکتر خدارو شکر مشکلم حل شد. از مشهد بودم

    2. سلام وقت بخیر
      شکستگی مچ پا جزء آسیب هایی هست که باید به موقع درمان شود تا در آینده دچار مشکلات بدتر نشوید. به همین جهت برای درمان می توانید نوبت بگیرید تا توصیه های لازم به شما داده شود.

  3. سلام خسته نباشید
    رفته بودم فوتبال توی سالن فوتبال پام به طرز شدیدی پیچ خورد و قسمت قوزک خارجی داخلی از 3 قسمت شکسته شد که سریعا به مطلب انتقال پیدا کردم.
    به کمک یک متخصص عمل انجام دادم. می خواستم که عکس های پا را ببینید که وضعیت پام چطور هست؟ خیلی نگرانم هستم چون کارم سنگین هست.

    1. ای کاش میرفتی پیش دکتر اتوکش من خودم اسب سواری میکردم دچار شکستی مچ پا شدم اصلا داغون شدم ولی دکتر کارش عالی بود.

    2. سلام دوست عزیز
      شما می تونید با مراجعه به کلینیک و یا شماره تماس جهت رزرو نوبت جهت بررسی و تشخیص کامل تماس بگیرید. عکس ها رو هم با خودتون بیارید تا توضیحات کامل در ممورد این شکستگی به شما داده شود و برخی مراقبت هایی که لازم است برای شما تجویز شود.

  4. سلام آقای دکتر من راننده لودر هستم دیروز میخواستم از لودر پیاده شم پام پیچ خورد فک کنم شکستگی مچ پا کمترین چیز باشه داغون شدم. کمر هم خیلی درد دارم میخواستم ببینم که من الان شیراز هستم چجوری وقت بگیرم بیام پیش شما؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      امیدوارم که حالتون خوب باشه – شما می تونید جهت رزرو نوبت با شماره 09107214135 تماس بگیرید تا در اولین فرصت جهت درمان به کلینیک مراجعه کنید.

  5. برای شکستگی مچ پا اگه پا خورد شده باشه چجوری قابل درمان هست؟ من توی رانندگی متاسفانه پاهام شکسته مچ پا که داغون شده چجوری باید مراجعه کنم؟ آیا درمان قطعی داره یا بیچاره شدم رفت؟

    1. آقای احمدی داصلا نگران نباشید چون ما موارد حاد رو درمان کردیم از شکستگی پا و شکستگی مچ پا پس نگران نباشید و از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید تا نوبت تون رو ثبت کنیم. درمان های تخصصی با پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار مربوطه در این مطب انجام میشه نگران نباشید.

  6. برای شکستگی قوزک پا چطور میتونم از زنجان پیش شما نوبت بگیرم چون باید پسرم منو بیاره و اینکه اگه شما تهران هستین ما کی بیایم که یک روزه کارمون راه بیوفته اونجا کسی رو نداریم. کمردرد هم دارم متاسفانه کل کف پا هام درد می کنه لطفا جواب بدید.

    1. سلام خانم طاهرنیا. امیدوارم همیشه تن تون سالم باشه. برای ارتباط با ما از طریق راه های ارتباطی در خدمتتون هستیم برای مشکلاتی که فرمودید هم همگی قابل درمانه. با ما در ارتباط باشید و نویت تون رو ثبت کنید تا در سریع ترین زمان درمانتون رو انجام بدیم.

  7. آقای دکتر بابک اتوکش یکی از خبره ترین پزشکان در حوزه مچ پا و شکستگی های این چنینی هستید شما میخوام ازتون تشکر کنم چون چندین ماه بود که درگیر پیچ خوردگی مچ پا و شکستگی پای دیگه شده بودم و کسی نتونست حلش کنه تا شما رو پیدا کردم و الان که اینو مینویسم حالم عالیه و باید دست شما رو ببوسم. درود بر زحمت کشانی مثل شما.

    1. ممنون از شما دوست عزیزی که به مطب ما مراجعه کرده و خدا رو شکر به سلامتی کامل رسیدید. ممنونم از حسن نظر شما و درج نظر در این بخش که باعث میشه تجربه های شما از تجربه های موفق در معرض عموم قرار بگیره.

  8. طارمی هستم هر جا متخصص مچ پا رفتم نتونستم نتیجه بگیرم. البته توی شهر خودم یعنی کرج ولی شنیدم که دکتر اتوکش خیلی معروفه حالا دوستان اگر تجربه ای از ایشون دارن بگن چون خسته شدم از درد مچ پا یه مدت پیش تصادف کردم پاهام خورد شد. اگه ایشون خوبه که برم مطب شون واسه درمان.

    1. لطفا مطالعه بفرمایید نظرات عزیزانی که تشریف آووردن پیش دکتر اتوکش و نتیجه ها خدا رو شکر عالی بوده. امیدوارم بتونیم به راحتی مشکلتون رو حل کنیم. با ما در ارتباط باشید.

  9. سلام دکتر عزیز اگر پیامم رو میخونی میخوام ازت تشکر کنم عشقم. واسه شکستگی مچ پا که از رو دوچرخه تو لاهیجان افتادم مزاحم شده بودم که با هنر شما خیلی زود خوب شدم و خواستم تشکر کنم.

  10. روشهای درمان شکستگی مچ پا توی طب سنتی که قبلا پدر بزرگای ما میگفتن بیشتر توسط شکسته بند انجام میشد اما امروزه دیگه با وجود دکتر های عزیزی مثل دکتر اتوکش و دستگاه های پیشرفته ای که دارن کار به راحتی انجام میشه. تشکر

    1. ممنون از حسن نظر شما عزیز بزرگوار. امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشید در کنار خانواده. خوشبختانه با بهترین تخصص و تجهیزات پزشکی در خدمت مردم عزیزمون هستیم.

  11. سلام وقت تون خوش. واسه پدر بزرگم میخوام وقت بگیرم ولی نحوه وقت گرفتن رو بلد نیستم شما بگو چجوریه این وقت گرفتن. من تعریف دکتر بابک اتوکش رو زیاد شنیدم. خواهرم هم از رو پله افتاده پا شکستگی داره.

    1. سلام دوست عزیز امیدوارم به زودی همه این مشکلات بر طرف بشه. به راحتی از طریق راه های ارتباطی که تو سایت هست با ما ارتباط بگیرید.

  12. از شهرستان رودبار هستم اینجا امکانات کمه آیا میخواستم این سوال رو بکنم که دکتر اتوکش آیا تو گیلان هم شعبه داره؟ مثلا تو استان گیلان هستین بیایم پیش شما واسه شکستگی مچ پا خواهرم اینجا تو رودبار خراب شده یه بیمارستان هست هیچی نداره.

    1. شما دوست عزیز باید مراجعه کنید به مطب دکتر اتوکش ولی در استان گیلان شعبه ای نداریم. امیدوارم به زودی مشکل تون برطرف بشه.

  13. سلام وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون…من دو ماه پیش شکستگی مچ پا داشتم و رفتم دکتر عکس گرفت و کارهاشو انجام داد و گچ گرفته شد چن روز پیش دکتر گفت گچ رو باز کن تابستون اذیت نشی و با عصا راه برو ولی زیاد حرکت نده منم همینکار رو کردم ولی هم خیلی درد داره و هم لنگ میزنم طبیعی هسا این موضوع ؟

  14. خسته نباشید برای شخصی که دچار شکستگی مچ پا شده حتما باید به دکتر مراجعه کنه یا با درمان های خانگی امکان درمان هست؟چون خیلی ها با تخم مرغ و گذاشتن چوب دو طرف محل شکستگی میگن درمان کردم ولی میترسم درست جوش نخوره ممنون میشم راهنمایی کنید

  15. سلام خسته نباشید ممنون از مطالب خوبتون من وقتی ورزش میکنم یا یه مقدار بیشتر به مچ پام فشار میارم یه مقدار درد در ناحیه مچ پا احساس میکنم چطور می‌توانم متوجه شوم که مچ پام شکسته شده است یا نه؟ممنون

  16. وقت بخیر مطلب درج شده رو مطالعه کردم خوب بود ممنون از زحماتتون یه سوال برام پیش اومد پس از درمان شکستگی مچ پا به طور کامل بهبود می‌یابد یا نه؟بعدها امکان اینکه دوباره به مشکل میخورم یا بعد از درمان کاملا بهبود پیدا میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *