متخصص ارتوپدی در تهران

متخصصان ارتوپد در تهران معمولا در بیمارستان‌ها، مراکز تخصصی یا در مطب خصوصی خود مشغول طبابت بیماران هستند و می‌توانند در زمینه تحقیقات پزشکی، توسعه تکنولوژی‌های پزشکی و آموزش پزشکی نیز فعالیت کنند. بنابراین یافتن یک متخصص ارتوپدی چندان کار سختی نیست، اما برای یافتن بهترین متخصص ارتوپدی لازم است به مراکز پزشکی، بیمارستان‌ها، مطب‌های خصوصی و اینترنت مراجعه کنید و با استفاده از معاونت‌های پزشکی و توصیه‌ها، به نتیجه مورد نظر خود برسید. مهم‌ترین نکته در انتخاب متخصص ارتوپدی، تجربه و تخصص پزشک مورد نظر در زمینه مشکلات و نیاز‌های خاص شما می‌باشد. دکتر بابک اتوکش به شما کمک می کند تا بیماری های ارتوپدی را درمان کنید.

متخصص ارتوپدی کیست و چه وظایفی دارد؟

توصیه می‌شود اگر دچار آسیب دیدگی شده‌اید و از درد مزمن یا حاد در ناحیه مفصل رنج می‌برید، به متخصص ارتوپد مراجعه کنید. متخصص ارتوپد در زمینه درمان بیماری‌های سیستم اسکلتی- عضلانی از جمله عضلات، اعصاب، استخوان‌ها، مفاصل، تاندون‌ها، رباط‌ها، غضروف‌ها و دیگر بافت‌های همبند تخصص دارد و می‌تواند به بهبود دامنه حرکتی، کاهش درد و ناراحتی ناشی از استفاده بیش از حد یا صدمات و شرایط مختلف کمک کند.

ممکن است هر یک از شما به مشکلات استخوان یا مفاصل مبتلا شده و شما را به یک متخصص ارتوپد معرفی کنند. آیا می‌دانید دکتر ارتوپد چه مشکلی را از شما برطرف و درمان می‌کند؟ اگر در سیستم اسکلت و عضله شما مانند تاندون‌ها، رباط‌ها، استخوان و ماهیچه‌ها، مفاصل و اعصاب مشکلی پیش بیاید این دکتر ارتوپد است که براحتی می‌تواند شما را درمان کند.

فوق تخصص ارتوپدی باید تمام مشکلاتی که در اثر آسیب به سیستم عضلانی و اسکلتی شما به وجود آمده را تشخیص داده و درمان کند. او در بعضی موارد باید درد را مدیریت کند و در برخی موارد، دامنه حرکت را بهبود بخشد و بسته به نوع آسیب، به درمان آن نیز بپردازد.

چه زمانی نیاز است به ارتوپد مراجعه کنیم؟

غالباً بیمار دچار درد و آسیب در استخوان، ماهیچه، تاندون، رباط یا مفاصل می‌شود نیاز به دکتر ارتوپد پیدا می‌کند و در این زمان‌ها به سرعت باید خود را به پزشک ارتوپدی برساند و معاینه شود. دکتر ارتوپد با توجه‌ به علائم و نوع درد تشخیص خواهد داد که آسیب به کدام ناحیه از بدن شما وارد شده است. در صورت نیاز ممکن است پزشک آزمایش‌های تصویربرداری توصیه کند تا بتواند به طور دقیق آسیب را شناسایی کند. بهترین کار در این زمان‌ها همکاری با پزشک است تا سریع‌تر روند درمان شما طی شود و به درمان کامل برسید. در ادامه ویژگی‌های یک دکتر ارتوپدی خوب و کاربلد و ماهر را به شما معرفی می‌کنیم تا در انتخابتان شک نکنید.

دکتر بابک اتوکش بهترین متخصص ارتوپدی در تهران

ما همیشه در انتخاب پزشک با شک و تردید عمل کرده و در نهایت به اجبار یک گزینه اشتباه را انتخاب می‌کنیم ولی ما در این بخش بهترین متخصص ارتوپدی ایران را به شما معرفی می‌کنیم تا شما دغدغه‌ای برای مراجعه به ایشان نداشته باشید.

“دکتر بابک اتوکش” فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران ایران با کسب رتبه اول دانشگاه در آزمون بورد کشوری است. ایشان جراح استخوان و مفاصل دانشگاه علوم پزشکی ایران، شکستگی‌ها، تعویض مفصل مچ پا، آرتروسکوپی است. ایشان که به عنوان فلوشیپ کلینیکال جراحی مچ پا از آلمان، دوره جراحی‌های نوین اندام تحتانی از دانشگاه سوربن فرانسه را گذرانده است و رتبه اول آزمون بورد تخصصی سال 1395 در بین دستیاران تخصص دانشگاه علوم پزشکی ایران را دارد، کسب رتبه برتر 5% نفرات اول آزمون بورد تخصصی کشور نیز از افتخاب دکتر اتوکش است.

ویژگی‌هایی که یک دکتر ارتوپد ماهر و خوب باید داشته باشد؟

ویژگی‌هایی که یک دکتر ارتوپدی خوب و ماهر باید داشته باشد این است که دوره‌های تخصصی را گذرانده و مدارک مربوط به حوزه کاری خود را کسب کرده باشد و بتواند و با تشخیص و درمان بیماری‌های مفاصل و استخوانی به بیمار کمک کند. وقت گذاشتن برای بیمار و اهمیت دادن به فردی که به مطب مراجعه می‌کند یکی از شاخصه‌های بارز پزشک است.

برای یافتن یک دکتر ارتوپدی خوب باید سطح مهارت و تجربه او را سنجید و رضایت بیماران دیگر را دید. بعضی پزشکان نظرات بیماران مراجعه‌کننده را در معرض عموم قرار می‌دهند.

برخورد دکتر با بیمار می‌تواند تا حد زیادی حس امنیت به بیمار بدهد. پس اخلاق پزشک یکی از شاخصه‌های مثبت تاثیر گذار است و حتی اخلاق و نحوه رفتار منشی پزشک می‌تواند ملاک انتخاب بیمار برای مراجعه به پزشک باشد.

اگر می‌توانید از پزشک‌های خانواده یا دیگران در مورد معرفی به پزشک ارتوپدی نیز مشورت بگیرید.

جمع بندی

امروزه همه ما به دنبال سلامتی در تمام اعضای بدن‌مان هستیم و عضلات و استخوان‌ها که رکن اصلی بدن ما هستند باید توجه ویژگی‌ای به آنها داشته باشیم. ما در متن فوق گفتیم که انتخاب دکتر و مراجعه به او در این بیماری الزامی است و قطعاً کسی که تصادف و حادثه اینچنینی برایش پیش آمده باید به پزشک مراجعه کند کما اینکه موارد بسیاری نیز برای مراجعه به پزشک وجود دارد. پس انتخاب درست می‌تواند شما را به سلامت کامل بعد از بیماری برساند. دکتر اتوکش یکی از پزشکان ماهر و مجرب برای درمان این مشکلات ارتوپدی شماست که امیدوارم با مراجعه به ایشان، با رضایت کامل و خوشحالی درمان خواهید شد.

دکتر بابک اتوکش

سیستم اسکلتی-عضلانی بدن انسان شامل استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها، ماهیچه‌ها و اعصاب می‌شود. جراح ارتوپد، یک متخصص پزشکی است که در تشخیص، درمان، پیشگیری و توانبخشی آسیب‌ها و بیماری‌ها اسکلتی-عضلانی تمام افراد، از نظر جراحی و غیر جراحی تخصص دارد.

خدماتی که توسط جراح ارتوپد ارائه می‌شود عبارت است از:

تشخیص اختلالات اسکلتی-عضلانی

درمان اختلالات اسکلتی-عضلانی که شامل جراحی، استفاده از فریم‌های ارتوپدی و بریس و توانبخشی از طریق فیزیوتراپی و ورزش می‌شود.

روش‌های جراحی که توسط جراح ارتوپد انجام می‌شود عبارت است از:

• تعویض مفصل
  • بازسازی مشترک
  • آرتروسکوپی
  • ترمیم شکستگی
  • ترمیم بافت نرم
  • استئوتومی یا جراحی برای اصلاح بدشکلی استخوان

دلایل مراجعه به جراح ارتوپد

بیماران معمولا به دلیل احساس درد در مفصل، ماهیچه یا استخوان و داشتن هرگونه ناراحتی حرکتی، به ارتوپد مراجعه می‌کنند. اگر بدنتان درد می‌کند، سفت شده است و دچار تورم شده‌اید، یا اگر در مفاصل، استخوان‌ها، ماهیچه‌ها یا رباط‌ها آسیب دیدگی دارید، ممکن است لازم باشد به جراح ارتوپد مراجعه کنید.

از جمله نشانه‌هایی که هنگام مشاهده آن‌ها باید به ارتوپد مراجعه کنید، می‌توان به کاهش دامنه حرکتی اشاره کرد که با کمک پزشک بهبود می‌یابد.

برخی از رایج‌ترین آسیب‌های معمولی که جراح ارتوپد می‌تواند آن‌ها را درمان کند، به شرح زیر است:

• پارگی رباط
  • پارگی تاندون
  • شکستگی استخوان که با گچ گرفتن بهبود نمی‌یابد.
  • شکستگی ستون فقرات یا لگن به دلیل پوکی استخوان

برای مراجعه به جراح ارتوپد نیازی به آسیب دیدگی نیست. بسیاری از افراد به دلیل احساس دردهایی طولانی مدت یا از دست دادن دامنه حرکتی به این پزشکان مراجعه می‌کنند. در برخی موارد، ممکن است به دلیل یک آسیب قدیمی مشکلاتی داشته باشید که در طول زمان رشد می‌کند و احساس درد شدیدی را بوجود می‌آورد که حتما باید با پزشک مشورت کنید.

همچنین ممکن است برای درمان مشکلات استخوانی و بافت نرم مانند رباط‌ها و تاندون‌ها به یک جراح ارتوپد مراجعه کنید که از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• آرتروز
  • بورسیت
  • درد مزمن عضلات و مفاصل
  • تومور‌های غیر سرطانی یا خوش خیم
  • تومور‌های سرطانی که از استخوان شروع می‌شوند یا سارکوم
  • تومور‌های سرطانی که از قسمت دیگری از بدن به استخوان گسترش می‌یابد یا متاستاتیک
  • سرطان‌های خون مانند مولتیپل میلوما که موجب ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود.